» دریافت قالب وبلاگ جدید سه ستونه کتابخانه لوکس بلاگ دریافت قالب وبلاگ جدید سه ستونه کتابخانه لوکس بلاگ برای استفاده از کد، آنرا کپی و در بخش تنظیمات وبلاگ خود درج کنید. کافه کتاب رمضان
 

 

 

کتاب پاسخ های برگزیده ویژه ماه رمضان

 

کتاب پاسخ های برگزیده ویژه ماه رمضان از سوی واحد پاسخ به سوالات دینی دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم چاپ و منتشر شده است .دومین مجموعه سؤالات و پاسخ‌های دینی اقشار مختلف مردم با تلاش و کوششمحققان این واحد و با همکاری معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامیتدوین و برای استفاده محققان و مبلغان چاپ و مننشر گردیده است.از ان جایی که این مجموعه براساس پرسش‌های رسیده به گروه‌های تخصصی مرکز جمع آوری شده، در بردارنده موضوعاتی متنوع است که در پنج فصل قرآن و حدیث، کلام و عقاید، اخلاق و تربیت، تاریخ و سیره و فقه سامان داده شده است.کتاب حاضر با هدف پشتیبانی و حمایت علمی از مبلغان محترم در ماه مبارک رمضان تدوین گردیده و در عین حال سعی شده است به نیاز مخاطبان و عموم پرسشگران جامعه و به خصوص سؤالات و شبهات نسل جوان نیز توجه شود.کتاب پاسخ های برگزیده با عنایت به فراوانی سؤالات رسیده و نیز با توجه بهاهمیت و اساسی‌ بودن پرسش و پاسخ ها انتخاب و با انجام اصلاحات و غنی سازی، تکمیل و جهت نشر آماده گردیده است.پاسخ های برگزیده ویژه ماه رمضان در 264 صفحه در 10100 نسخه چاپ و منتشرشده است.

 

صفاي باطن در پرتو رمضان

 

این کتاب در180 صفحه به قلم  محمد شفیعی در رابطه با موضوع فلسفه  روزه – خودسازي در اسلام و  ماه مبارک رمضان توسط  نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري دردانشگاهها(قم:دفتر نشر معارف) تدوین یافته است  کتا فوق پژوهشي درباره روزهو وظايف روزه‏داران است. نويسنده، روزه را عبادتي ناآشكار مي‏داند كه در آن ايده‏ها و عقيده‏هاي راستين آدمي تجلي مي‏يابد وماه رمضان را ماه خدا و ماه بركات مي‏داند. وي در چهار فصل، با بهره‏گيري از روايات،نخست به جايگاه روزه در بين تمامي اديان و مذاهب اشاره مي‏كند و فلسفه وجوب روزه در اسلام را، رسيدن به تقوا در زمينه‏هاي مختلف مي‏داند، و بر اين باور است كه روزه در تندرستي انسان نيز نقشي اساسي ايفا مي‏كند. علاوه بر آن، عقيده به آخرت را در دلها زنده مي‏كند و موجب پاكسازي دل از زنگار گناه مي‏گردد. مؤلف عوامل تضعيف اين فرضيه الهي را، افكار ناپسند، لقمه حرام، سخن چيني، عاق والدين، دروغ و غيبت، تكبر و غرور و بدخلقي مي‏داند و مي‏گويد: در پرتو ولايت و قرائت قرآن و توبه و استغفار و دعا و توسل مي‏توان از كمالات روزه بهره بيشتري برد و در پايان به اهميت شب قدر و عيد فطر اشاره شده است.

 

رمضان ماه خدا

 

بيان معارف دين مبين اسلام، در زمينه هاي «اعتقادات»، «احكام» و «اخلاق»، آن هم با تكيه بر آيات قرآن و احاديث اهل بيت عصمت و طهارت(عليهم السلام)، امري مهم و ضروري براي برآوردنِ نياز تشنگان و علاقهمندان به اين معارف است.
در كتاب حاضر، سعي ما بر آن است كه با استعانت از درگاه احديّت، و كمك گرفتن از انوار پاك چهارده معصوم(عليهمالسلام)،ارشادات و راهنمايي هايي را كه انسان براي رسيدن به سعادت اخروي به آن نيازمند است، براي خوانندگان گرامي مطرح گردد. مخصوصاً بيانِ آداب و فضايل ماه مبارك رمضان، كه ماه خدا، ماه رحمت و مغفرت، ماه نزول قرآن، ماه دعا و استغفار، ماه كسب تقوا و فضايل انساني، ماه آشنايي با كتاب آسماني، و اينكه ماه توبه و اِنابه است.
دراین مجموعه هدف طرح  مباحثي در باره ماه مبارك رمضان و ساير مطالب مربوط به اين ماه، هر چند به طور اختصار و قابل فهم براي عموم بوده است،تا در اختيار شيفتگان راه قرآن و مكتب اهل بيت(عليهم السلام)قرار گيرد. لازم به يادآوري است كه هر اندازه جامعه با ميراث و فرهنگ هميشه جاويد قرآن و عترت آشنا شود، به همان اندازه فرهنگ آن جامعه، از آسيب هاي فرهنگِ بيگانه مصون و محفوظ خواهد ماند.
اگر انسان ها در راه رشد و تعالي خود و در راه عبادت خداوند، كه هدف آفرينش انساناست، وجود خود را پيراسته از گناه كنند و تقوا و خداشناسي را براي هميشه در وجود خود زنده نمايند، سعادت و عزّت دنيا و آخرت را به دست آورده اند.
مخصوصاً سفارش مي شود كه در ماه مبارك رمضان، كه بهترين فرصت براي تزكيه و كسب فضايل انساني است، از اين نعمت عظمي بهره مند شده و اوقات را مغتنم شمرده و خود را مشغول به عبادت و اطاعت خداوند نمايند.
در مجموعه اي فوق، تلاش  برآن بوده تا با درج مطالب و موضوعات متنوّع، خوانندگان را با معارف اسلامي هر چه بيشتر آشنا شوند. اميد است ذخيره اي باشد براي روزي كه "يَوْمَ لايَنْفَعُ مالٌ وَ لابَنوُنِ اِلاّ مَنْ اَتَياللهُ بِقَلْبِ سَليمِ"


نويسند گان این کتاب آقایان زین الدین احمدی وحسنعلی احمدی می باشند.که توسط موسسه نشر میثم تمار به چاپ رسیده است.همچنین نوبت هفتم این کتاب در تیراژ248 نسخه در248 صفحه در قطع وزیری به قیمت25000 ریال عرضه گردیده است.

 

 

آب درماني 
روزه روش نوين براي درمان بيماريها 

اين کتاب اثر يک داشمند و طبيب روسي بنام آلکسی سوفورین است که براي اولين بار در سال 1348 حدود 40 سال قبل  در ايران چاپ شده است و بدليل استقبال چشمگير از اين کتاب بارها (چاپ دهم )تجديد چاپ گريده است. مترجم این اثر آقای محمد جعفر امامی است. مقدمه  این کتاب توسط حضرت آیت الله مکارم شیرازی از مراجع معظم تقلید تحریر یافته است .وناشر آن دارالکتب الاسلاميه می باشد.

شناسنامه کتاب :

روزه روش نوين براي درمان بيماريها 
نويسنده - آلکسي سوفورين -دانشمند و طبيب روسي
مترجم - محمد جعفر امامي
با مقدمه - ايه الله مکارم شيرازي - از مراجع معظم تقليد 
ناشر - دارالکتب الاسلاميه (مرتضي آخوندي)
تهران - بازار سلطاني پلاک 99

http://www.shafagar.com/book.php وب سایت علمی-درمانی شفاگر پایگاه اینترنتی طب آب درمانی در متد ( امساک از تمام خوردنیها + نوشیدن آب )

 

روزه می تواند زندگیت را نجات دهد

 

اين اثر حاصل تجربه طبابت 50 ساله دکتر هربرت مک گالفين شلتن (herbert mcgolphin shelton )
است که در يکي از ايالتهاي امريکا کلينيکي داشته و با اين روش (امساک درماني )بيماران لاعلاج را که پزشکي نوين عاجز از درمان انهاست را با اين متد معالجه مي کرده است و جالب اين است که در قلب امريکا با ان پيشرفتهاي خيره کننده پزشکي و داروهاي با کيفيت بالا اين پزشک امريکايي در قدم اول براي معالجه بيماران صعب العلاج ولاعلاج داروهاي انان را در سطل اشغال مي ريخته و سپس با روش - آب درماني - اينگونه بيماران را درمان مي نموده است .ودر ايران از سال 1377 نيز اين متد درماني (امساک از تمام خوردنيها + نوشيدن آب خالص ) را استاد حسن جلاليان براي معالجه بيماران بکار مي گيرند و در سال 1381 از مراجع معظم تقليد و همچنين از حضرت ايه الله خامنه اي استفتاء و کسب اجازه نموده اند و از سال 1383 نيز تنها پايگاه اينترنتي طب آب درماني در متد (امساک از تمام خوردنيها +نوشيدن آب خالص )را تاسيس نمودند اين کتاب در 37 بخش تنظيم شده است و بيماريهايي مانند سرطان - ميگرن - سنگ صفرا - کوليت - زخم معده - پروستات و ...... مطرح شده است و از نظر علمي اين متد درماني معرفي گرديده اسـت

شناسنامه کتاب:

نويسنده - دکتر هربرت .م.شلتون
دانشمند و پزشک امريکايي 
مترجم - ماشاءالله فرخنده (کشفي)
ناشر - انتشارات نسل نوانديش 
تهران - ميدان وليعصر - اول کريمخان پلاک 312
تلفن تماس - 88942247
وب سايت انتشارات نسل نوانديش
http://www.naslenowandish.com

 

 

 

جدول معرفی کتاب ویژه ماه مبارک رمضان

نام کتاب

نویسنده

ناشر

سال نشر

موضوع

احياء دل: شرحي بر دعاهاي ماه مبارک رمضان

نريماني، علي

ميثم تمار

۱۳۷۸

دعاهاي ماه رمضان -- نقد و تفسير
دعاها

پرسش‌ها و پاسخ‌هاي برگزيده ويژه ماه مبارک رمضان

-

قم: دفتر نشر معارف

۱۳۸۲

رمضان -- پرسشها و پاسخها

رمضان در فرهنگ مردم :بااستفاده ازاسناد و مطالب مرکز فرهنگ مردم

وکيليان، احمد

سروش

1370

رمضان
روزه
ايران - آداب و رسوم ديني

رمضان ماه خدا

احمدي، زين‌العابدين

ميثم تمار

۱۳۷۸

دعاهاي ماه رمضان

نگرشي جديد بر نماز و روزه مسافران

آيت الله العظمي محمد صادقي تهراني

اميد فردا

1382

روزه -- جنبه‌هاي قرآني

حكمت و فلسفه نماز و روزه

محمد نبوي

مكتب قرآن

1373

نماز و روزه

احکام روزه: مطابق با نظر ده تن از مراجع عظام

حسيني، مجتبي

نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها، مرکز فرهنگي - اداره مشاوره و پاسخ

1386

روزه -- پرسش‌ها و پاسخ‌ها
فتواهاي شيعه - قرن۱۴

اهميت روزه از نظر علم روز

صبوراردوبادي، احمد

هدي

۱۳۶۶

روزه

بسوي ضيافت خدا

علی کورانی

دفتر نشر فرهنگ اسلامی

1365،1361

روزه

روزه عارفان

نجفي قوچاني، احمد

تاويل

 

روزه
هدايت - جنبه‌هاي قرآني

عنوان ارزش و اهميت ماه مبارکت رمضان

شيخ‌الاسلامي، حسين

دفتر انتشارات اسلامي

1370

روزه

صفاي باطن در پرتو رمضان

محمد شفیعی

نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاهها، دفتر نشر معارف

۱۳۸۳

روزه - فلسفه
خودسازي (اسلام)
رمضان

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : دو شنبه 15 تير 1394 | 11:12 | نویسنده : لطیفی |
.: Weblog Themes By Bia2skin :.